Dwa razy w miesiącu w ramach projektu” Orgiami bawi i uczy” w grupie V odbywają się zajęcia z orgiami. Origami to wschodnia sztuka składania papieru. Może stać się dobra metodą pracy z dziećmi trudnymi tzn. zaniedbanymi, mającymi trudności z koncentracją i przyswajaniem wiedzy. Jest przydatna również w pracy z uczniami dobrymi i zdolnymi. Origami jest sztuką kreatywną, pozwala na rozwój myślenia przestrzennego, rozbudzenia wyobraźni, kształtowania zmysłów, napięcia twórczego, rozwija koncentracje, wpływa na rozwój całej osoby. Dzieci w trakcie pracy relaksują się, odpoczywają, pracują nad opanowaniem, często też uświadamiają sobie, że tak łatwo się poddać, a orgiami uczy, że warto powalczyć o sukces. To sztuka, której celem jest zaangażowanie i sportowe podejście - rozpocząłem i dokończę najlepiej jak potrafię. Z pedagogicznego punktu widzenia takie zajęcie kształtuje postawę twórczości, satysfakcji, pomysłowości, nie bylejakości, staranności i estetyki itp. Może być cenna w pracy również z dziećmi o wysokiej wrażliwości artystycznej i szczególnym uzdolnieniu manualnym. Wychowawcze aspekty origami podkreślają wartość człowieka, wpływają na kształtowanie i wychowywanie do: staranności, dokładności, twórczości, pomysłowości, pracowitości, pasji, wrażliwości na drugiego człowieka, akceptacji jego odrębności, a zarazem bogactwa. Składanie papierowych modeli przestrzennych to bardzo przyjemna zabawa, która dostarcza dzieciom wiele radości i zadowolenia. Chęci, sprawne ręce, głowa pełna pomysłów i trochę papieru sprawiają, że dziecko staje się twórcą niepowtarzalnych zabawek –modeli z papieru, organizuje sobie czas wolny. Samo składanie nie polega tylko na mechanicznym zaginaniu papieru. Towarzyszy mu działalność matematyczna przy przeliczaniu wykonanych elementów, ilości wykorzystanych kolorowych kartek a także wiadomości z zakresu geometrii. Jest to również doskonałe ćwiczenie integrujące grupę. Dzieci sprawniejsze manualnie wspomagają kolegów mających trudności w pracy. Wykonanie składanek jest lekcją cierpliwości, dokładności i dyscypliny. Dzięki wykorzystaniu tej sztuki na zajęciach wiele dzieci pozbędzie się obaw związanych z podejmowaniem działań artystycznych, gdyż usprawnianie tej sztuki nie wymaga specjalnych uzdolnień, wyrabiając jednocześnie coraz większą sprawność manualną, a efekt pracy wyzwala w dziecku chęć do nowej twórczości.
Do tej pory odbyły się cztery zajęcia i muszę przyznać ,że dzieci pracują bardzo chętnie i coraz bardziej twórczo. Mamy nadzieję że przyczynią się one do większej dyscypliny w grupie.