„PLASTELINA” A. Kamińska
Od tego bajka się zaczyna,
że była sobie plastelina.
I tak jak w bajce są wróżki,
Były sobie nasze paluszki
Te paluszki szast – prast, fiki – miki,
zaczęły lepić zwierzątka, roślinki i ludziki.
A potem, już nie wiadomo z jakiej przyczyny,
Wszystko w przedszkolu było z plasteliny.
Plastelinowe słońce,
plastelinowy wiatr,
plastelinowa trawa,
plastelinowy kwiat,
plastelinowa woda,
plastelinowy świat.
Realizując projekt edukacyjny„Przedszkolna grupa zmysłów” dzieci z grupy V wyklejały skrzata, wykorzystując do tego zadania kolorową plastelinę. Praca z plasteliną wpływa na prawidłowy rozwój motoryki małej. Najpierw Króliczki plastelinę mocno ugniatały, następnie rozcierały palcami plastelinę na kartce papieru . Zajęcia z sensoplastyki wpływają na usprawnianie koordynacji oko-ręka,usprawniają siłę nacisku na kartkę, pozytywnie wpływają na wydłużenie czasu skupienia uwagi oraz koncentrację. Kształcą u dzieci poczucie estetyki, dokładności i staranności podczas wykonywania zadań. Sensoplastyka jest wielozmysłową stymulacją intensywnie wspomagającą tworzenie powiązań między neuronami w mózgu.Najprościej można powiedzieć, że jest to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci.