RAMOWY ROZKŁAD DNIA
WSZYSTKICH GRUP PRZEDSZKOLNYCH
6:00-7:30 |
Schodzenie się dzieci |
Zabawy indywidualne i w grupach |
Korzystanie z gier i układanek stolikowych |
Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych |
Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę |
Zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielki |
7:30-8:00 |
Ćwiczenia poranne |
Zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe |
Zabawy zorganizowane w kole |
Zabawy ruchowe wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka |
Ćwiczenia gimnastyczne |
8.00- 9.00 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie: |
1.przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych |
2. czynności samoobsługowe |
3. doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku |
4. Czynności organizacyjno-porządkowe po śniadaniu. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego, w tym zajęcia rytmiczno- ruchowe |
10.00 – 11.00 |
Religia gr. VI |
11.00 – 12.00 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Obiad: |
1.wdrażanie do samoobsługi |
2. wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych |
3. praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami |
4. zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się |
12.00 – 13.00 |
Zabawy zorganizowane i swobodne |
Zabawy dowolne na placu zabaw |
Zabawy dowolne w sali zabaw: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne |
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego |
Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
Spacery |
Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka |
Zabawy relaksacyjne |
1. wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych |
2. praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych |
3. odpoczynek /bajkoterapia/- słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej i terapeutycznej |
13.00- 14.00 |
Zajęcia dodatkowe, w tym spotkania z muzyką i teatrzyki Czynności organizacyjno-porządkowe. Podwieczorek |
14.00 – 16.30 |
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności |
Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań |
Zabawy integracyjne |
Zabawy muzyczno-ruchowe |
Czynności porządkowe w sali |
Rozchodzenie się dzieci |