RAMOWY ROZKŁAD DNIA
WSZYSTKICH GRUP PRZEDSZKOLNYCH
|
6:00-7:30 |
|
Schodzenie się dzieci |
|
Zabawy indywidualne i w grupach |
|
Korzystanie z gier i układanek stolikowych |
|
Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych |
|
Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę |
|
Zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielki |
|
7:30-8:00 |
|
Ćwiczenia poranne |
|
Zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe |
|
Zabawy zorganizowane w kole |
|
Zabawy ruchowe wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka |
|
Ćwiczenia gimnastyczne |
|
8.00- 9.00 |
|
Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie: |
|
1.przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych |
|
2. czynności samoobsługowe |
|
3. doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku |
|
4. Czynności organizacyjno-porządkowe po śniadaniu. |
|
9.00 – 10.00 |
|
Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego, w tym zajęcia rytmiczno- ruchowe |
|
10.00 – 11.00 |
|
Religia gr. VI |
|
11.00 – 12.00 |
|
Czynności organizacyjno-porządkowe. Obiad: |
|
1.wdrażanie do samoobsługi |
|
2. wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych |
|
3. praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami |
|
4. zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się |
|
12.00 – 13.00 |
|
Zabawy zorganizowane i swobodne |
|
Zabawy dowolne na placu zabaw |
|
Zabawy dowolne w sali zabaw: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne |
|
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego |
|
Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
|
Spacery |
|
Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka |
|
Zabawy relaksacyjne |
|
1. wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych |
|
2. praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych |
|
3. odpoczynek /bajkoterapia/- słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej i terapeutycznej |
|
13.00- 14.00 |
|
Zajęcia dodatkowe, w tym spotkania z muzyką i teatrzyki Czynności organizacyjno-porządkowe. Podwieczorek |
|
14.00 – 16.30 |
|
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności |
|
Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań |
|
Zabawy integracyjne |
|
Zabawy muzyczno-ruchowe |
|
Czynności porządkowe w sali |
|
Rozchodzenie się dzieci |